diumenge, 25 d’octubre del 2009

Comunicació oral, escrita i digital (23 d'Octubre)

Descripció
El passat dia 23 vam començar la classe de COED amb un poema de Miquel Martí i Pol titulat Paletes.
Aquí deixo un petit fragment extret del poema:
Tota la setmana heu treballat
a ple sol,
a ple vent,
i teniu la pell fosca
i les mans endurides
de tant amuntegar les pedres;
però els ulls us lluen
agosaradament,
i si algú vol saber tot allò que ha passat
durant la setmana
caldrà que us miri als ulls,
perquè vosaltres, enfilats a les bastides,
descobriu sense esforç tots els secrets.
'
ELS PALETES (fragment) - Miquel Martí i Pol
 
Més tard, la Lluïsa ens va passar un vídeo de la Lliga de Debat Universitari de fa dos anys, on el tema principal era l'accés a l'habitatge, i hi competien la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra. També, s'explicava el perquè d'aquests debats, ja que els seus propòsits principals són la promoció d'activitats per als estudiants,a més a més de la potenciació d'accions per a l'ús de la llengua, en aquest cas el català.
Aquesta activitat que hem pogut observar avui és la que haurem de realitzar d'aquí a unes setmanes, seguint les pautes que es donen al dossier que també se'ns ha repartit a classe.

Aprofundiment
En aquest exercici de debats que haurem de fer properament, haurem de triar un tema relacionat amb l'assignatura o amb l'educacio. Haurem de fer grups de 5 persones i debatir sobre aquest tema. Les pautes que seguirem són les següents:
En el grup que es posicionarà a favor o en contra del tema que es tracti, hi haurà d'haver 2orados, 2 investigadors i 1 suplent. Aquests 3 últims, podràn interpel.lar quan parli un membre de l'equip contrari.
Es començarà el debat amb 2 torns de 5min d'exposició de cada equip, on s'indicaran les idees a tractar. Després, hi haurà 4 torns de 6 minuts, dos per a cada equip. Dins d'aquests 6 minuts hi constarà 1 minut protegit, on cap membre de l'equip contrari podrà interpel.lar.
Per últim, hi hauran 3 minuts de conclusions per a cada equip, on s'analitzaran els arguments exposats, es compararan les aportacions i arguments contraris...

Reflexió
Aquesta activitat que hem visualitzat ens servirà per a un bon ús del llenguatge a més a més de fer un intent perquè les nostres exposicions siguin més efectives i que siguem uns bons oradors davant del públic que ens escolti, ja siguin alumnes, pares, etc...
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada