dilluns, 26 d’octubre del 2009

Anàlisi d'un anunci

 
 OBJECTIUS TREBALL:
  • 1. Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita)
  • 2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.
  • 3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten
  • 4. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...
  • 5. Valoració personal de l'anunci 
  •  
1. L'anunci triatpertany a la campanya d'estiu d'Estrella Damm. Ens mostra una història que comença amb l'arribada d'un noi a la illa de Formentera (Balears). És doncs quan intentant buscar un indret en un mapa, troba unes noies assegudes a una terrassa prenent una cervessa, en aquest cas una Damm. Elles s'ocupen de que aquest noi tingui unes bones vacances i perquè això sigui possible s'ajuden també del producte que es vol oferir al mercat. Es veuen moltes imatges i indrets que visiten durant l'estada del noi sempre acompanyats de la beguda que s'anuncia, amb la finalitat que ell, quan tingui a les seves mans aquest producte, recordi tot el que lo va succeïr a la illa amb aquelles persones que el van acompanyar en el merevellós viatge. Per això, al final es veu el noi bebent i recopilant el començament de les seves vacances.

2. Formentera és l'indret triat per la localització d'aquest anunci. Una illa que conté tots els detalls que una persona podria desitjar: bones platges, restaurants, terrasses, clima meravellós...
En quant a la música, ens trobem davant d'un èxit rotund d'aquest estiu del 2009: Summercat, de Billie the Vision and the Dancers. La lletra de la cançó està relacionada amb el missatge que vol donar l'anunci, i és molt apropiat juntament amb les imatges que es veuen, plenes de llums i colors càlids, que recorden als dies d'estiu.

3. Els personatges que hi apareixen són incalculables, encara que destaquen 2 de principals, la noia que troba a una terrassa d'estiu i el noi que es disposa a gaudir d'unes vacances.Aquests, s'enamoren durant la seva estància a l'illa i són protagonistes de l'història que s'explica.

4. L'única frase que s'expressa a l'anunci i que es relaciona amb tot el que es veu i s'escolta és: "Res mai s'acaba si alguna cosa t'ho recorda". En aquest cas, mitjançant el producte que es ven al mercat que fa la funció de relacionar la bona vida i la bona companyia. I el missatge que es vol donar és que gaudim dels moments minut a minut, i que després poguem recordar el que vam viure com si fóssim allà de nou.

5. Personalment, l'anunci és un dels meus preferits, ja que trasmet una frescor i un bon rotllo que recorden als dies d'estiu interminables que vius amb els que més estimes, ja siguin amics, família, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada