A la última classe de COED, vam prendre una sèrie d'apunts sobre l'expressió oral i la escrita. Alguns punts que podriem descatar són: la fluidesa, la puntuació, l'estructuració del text, la riquesa del vocabulari... També se'ns va fer menció sobre els resultats de la prova de català, que no van ser gaire bons, per intentar millorar la nota a base d'assistir a unes classes que imparteix la Universitat, o bé pel nostre compte. Sigui com sigui, a final del semestre vinent, haurem de sotmetre'ns a una prova de les mateixes característiques, i haurem de veure qui ha sigut capaç d'assolir els coneixements que prèviament no tenia.
Per acabar, la Lluïsa ens va fer unes preguntes sobre les rondalles i les llegendes, uns mots que sovint la gent creu que són el mateix, però que en realitat no ho són. En aquestes preguntes, havíem de contestar si en coneixiem alguna, si sabiem d'algun autor que les recopilés, si existien algunes relacionades amb el nostre territori, etc...
Aprofundiment
Com he dit abans, en les preguntes sobre les rondalles, vaig mencionar la dels Pirates i Premianencs, i vet aquí que no sabia realment el que va succeïr. Aquí teniu l'explicació de la web http://www.lamalla.cat/actualitat_cultural/festes_populars/article?ids=95890.
Reflexió
La classe d'avui ha servit per captar alguns que altres coneixements que desconeixem, com és el cas de la diferenciació entre els mots llegenda i rondalla. També, per posar èmfasi en no deixar de banda la llengua catalana, perquè serà una eina bàsica que haurem de dominar per assolir la nostra futura feina, així com la bona escriptura, fet que haurem d'ensenyar als nens d'aquí a uns anys, i els quals prendran com a referent la nostra manera de fer-ho. Per tant, hem de procurar de fer-ho el millor possible d'ara en endavant, perquè començarem a ser models a seguir d'uns nens que tenen moltes coses a aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada