Descripció
A la última sessió de Seminari, en aquest cas divendres dia 30, primerament vam parlar sobre el taller de relaxació que ofereix la Fundació Blanquerna als estudiants durant 4 dies i en durades d'una hora. Aquest taller, com ens va comentar la Lluïsa, ajuda a canalitzar la respiració i sobretot a relaxar el cos, fet que ens pot agilitzar les nostres exposicions orals i aconseguir treure els nervis que posseïm perquè la informació flueixi.
Més tard, el Macià ens va presentar la revista educativa Kikiriki, i ens va comentar que esta escrita en castellà, és editada a Sevilla, la seva periodicitat és trimestral, el primer exemplar es va publicar al 1988, el cost és de 18€ però si es fa la subscripció anual són 80€ i la institucional 110€.
Aquesta revista consta dels apartats següents, i concretament en aquesta publicació:
- Debate ( s'agafa un tema i es fa un debat positiu i negatiu)
- Dosier ( explica la introducció de l'assignatura d'Educació per a la Ciutadania)
- Tantea ( s'expliquen nous projectes duts a terme)
- Estelas en el mar ( explica la història de l'educació espanyola: República)
- El mural ( s'esmenten congressos que s'hi fan al llarg del trimestre en l'àmbit educatiu)
- Comentarios ( crítiques sobre llibres que s'han publicat recentment)
A més d'aquesta explicació de la revista i de donar el seu punt de vista, va seleccionar un article per després plantejar un debat. En aquest cas, va ser la imposició de l'assignatura Educació per a la Ciutadania. L'article comentava que el grups liberals radicals feien una crítica ja que creuen que el govern influeix en l'educació dels nens. D'altre banda, el grups sociodemòcrates creueu que sí que és útil ja que pot ajudar a resoldre problemes amb els que ens trobem sovint i no afrontem de la millor manera.
Per últim, la Lluïsa ens va proposar un altre tema per escriure sobre ell, en aquest cas tractava de relacions conflictives a l'escola. Tothom va participar animadament ja que les experiències eren molt diverses i contradictòries, fet que les feia ser divertides i dinàmiques. En el meu cas, explico que hi va haver un cop que unes nenes de la meva classe van excloure a una altra en un joc, i aquesta nena va reaccionar estirant dels cabells a la seva companya, revolucionant la classe sencera i provocant que tothom fós castigat per la professora.
Aprofundiment
Degut al debat que hem realitzat a la classe sobre l'assignatura imposada pel govern socialista, i que ha provocat tants desacords entre nosaltres, he volgut buscar alguna pàgina on expliquessin els continguts de l'assignatura, per així saber realment en què consisteix i contrastar les informacions que hem estat expressant, segurament sense cap mena de fonament real.
També, he buscat un article de premsa en el que s'opinés sobre el tema, ja que pel que es veu s'ha debatut amb molta intensitat degut a què els continguts són de caire socialistes, i per tant, no tenen les mateixes expectatives que els altres partits, en aquest cas el PP.
Aquí deixo un enllaç amb un article publicat a ELPAIS.com : http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Educacion/Ciudadania/elpepuespcat/20070502elpcat_8/Tes
D'aquest article, he assenyalat els trets bàsics amb els que es pot definir aquesta assignatura:
"Promueve el respeto y la ampliación de todos los derechos humanos y de toda minoría social; presenta el diálogo como única solución de los conflictos, la igualdad de géneros, la solidaridad sin fronteras, la paz en la justicia; combate la xenofobia y el racismo; describe objetivamente y ensalza la pluralidad política sin autoritarismos, así como la nacional, cultural y lingüística de los españoles; la laicidad del Estado y el valor de la religión, las reglas éticas entre partidos, el análisis científico de las ideologías y los deberes ecológicos; todo ello sin sectarismo ni dogmas doctrinales impuestos a los alumnos. Por eso es pura calumnia interesada alegar, como alega la jerarquía eclesiástica, que se trata de un totalitarismo moral contrario a la fe cristiana, al que incita a rebelarse por objeción de conciencia."
Així doncs, i després d'haver cercat la informació necessària per a comprendre el missatge que es vol promoure a l'hora de fer aquesta assignatura, puc afirmar que, personalment, aquesta assignatura hauria de ser més neutral i s'haurien de centrar més en els temes a tractar que en els interessos per part del partit que goberna aquest país, ja que a l'hora de que hi hagi un canvi de govern, s'hauria de canviar també tots els continguts i serien contradictoris perquè no són ben vistos per tothom.
Reflexió
Aquesta última sessió de seminari m'ha servit per conèixer una mica més les anècdotes acadèmiques de cada company, i de quina era la seva actitud davant d'una contradicció. Aquests exercicis són molt importants per a la dinàmica d'una classe, i crec que ens estimulen per motivar-nos a que recordem aquests fets que van ser plat de bon gust per a la majoria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada