Descripció
A la passada classe de seminari , l'Edu ens va presentar la seva revista GUIX, de l'editorial Graó, amb un cost de 7,80€ i publicada mensualment, excepte en els mesos d'estiu que es publica cada 2.
Aquesta revista consta dels següents apartats:
- Portada ( aquest 2009 és de dibuixos fets per nens)
- Editorial ( introducció d'un tema relacionat amb l'educació)
- Monogràfic ( anàlisi d'un tema d'educació a fons) En aquest cas: l'escola rural
- Experiències ( proposta que fan alguns centres per a una millora de l'educació)
- Escola, Territori i Comunitat ( es tracten temes generals) En aquest cas, l'interès per la lectura
- El tema del curs ( tracten un tema durant un any) En aquest cas, com incideix la LOE als centres?
- Reflexió sobre la pràctica
- Recull ( es divideix en):
- Hem llegit (presentació de llibres)
- Trobades (presenta congressos i jornades de caire educatiu)
- Convocatòries (premis)
- Materials i treballs
- Notícies
- Webs
Finalment, aquesta revista inclou una tira còmica.
El tema que havia triat l'Edu com a debat era la religió com a assignatura en comparació amb educació per a la ciutadania, però com que ja era un tema tractat, vam decidir que no el faríem. És doncs quan es va proposar el tema de l'anglès i les noves tecnologies gratuites a partir de P3. Tots vam dir el que pensàvem i vam arribar a la conclusió de que era una bona manera d'anar agafant coneixements, a més d'un estalvi per a les famílies.
A la segona part de la sessió de seminari vam parlar sobre la setmana de pràctiques que comencem el dia16 de Novembre. Vam llegir un dossier on s'explica tot el que farem i les activitats que realitzarem durant aquest període curt de temps.
En primer lloc, dilluns 16 hem d'assistir a una conferència a càrrec de l'Eulàlia Bosch sobre FER DE MESTRE i és tard ens distribuirem, ja que uns haurem de seguir a Blanquerna perquè ens projectaràn la conferència de l'Anna Pérez sobre ELS BLOCS A L'ESCOLA i altres aniran al Cibernàrium a la conferència LA WEB2.0 i L'educació.
Dimarts dia 17 , assistirem amb una alumne de 3er a l'escola pactada per anar a veure com es realitzen aquestes pràctiques dins d'una escola, i per anar agafant idees per una exposició oral que haurem de fer davant la classe explicant el que hem vist allà.
Dimecres dia 18, visitarem un centre socioeducatiu. En el meu cas, visitaré la Llar d'Infants del Raval, encara que altres companys aniran a la Masia del FCB o al Casal de Sant Roc.
Dijous dia 19 visitarem un centre educatiu escolar. Com que no ens vam posar d'acord en qui aniria a quin, ho hem de pactar dimecres vinent.
Per últim, divendres 20, hem de fer unes visites a entitats o exposicions d'interès públic, com són el cas de l'Aquarium, el MACBA, el Cosmocaixa, El museu del paper...
Reflexió
Aquesta sessió ens ha permès veure que les jornades de pràctiques seràn d'un interès molt gran, i que cadascú podrà observar el que d'aquí a uns anys serà una realitat, ser mestres. Per tant, haurem de tenir un grau alt d'implicació per els treballs que exposarem posteriorment, i per captar també els missatges que ens arribaran al veure aquests centres i al veure en la situació que es troben mestres i alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada