DESCRIPCIÓ
Aquesta sessió de seminari va ser molt variada. Vam començar amb la posada en comú del llibre El caçador d'estels. La Lluïsa va donar 5 temes i els haviem de desenvolupar mitjançant una redacció. Els temes eren els següents:
- Argument de la novel.la
- Descripció d'un personatge principal
- Descripció d'un personatge secundari
- Descripció de l'ambient social
- Recomanació de la novel.la a un amic
Més tard, he sigut l'encarregada de presentar la revista educativa Organización y Gestión Educativa. Està composta pels següents apartats: noticies, foro abierto (llibertat d’expressió, crítiques, opinions...), articulo de actualidad, monogràfic (a partir d’aquí tota la revista tractarà sobre un mateix tema- en aquest cas sobre l’Aprenentatge per competències), articles d’opinió, experiènciesper part del professorat, buenas practicas (els professors expliquen experiències com a professors), entrevista a un personatge rellevant en educació, en aquest cas a l'encarregat de fer possible que les competències es compleixin en funció del que marca la llei a nivell europeu, etc.
Per últim, he escollit com a tema de debat les competències bàsiques, i he formulat la pregunta següent: Creiem que tothom que obté el títol de la ESO compleix aquestes competències i més endavant serà capaç de desenvolupat-les? Tots hem arribat a la conclusió de que no, i que per part del govern haurien de promoure un enduriment d'aquestes competències en el currículum escolar.
Ja per finalitzar la classe, la Sara ens ha presentat la notícia educativa que hauria d'haver presentat dimecres, però que no va poder presentar perquè estava malalta. Després de comentar-nos tota l'actualitat sobre temes educatius de la setmana passada, ens ha presentat un article que personalment m'ha agradat molt, i que tractava de fer un màster de Secundària. Aquest màster es duria a terme a les universitats, i el seu objectiu és semblar-se a l'èxit escolar d'altres països com Finlàndia. Alguns dels aspectes positius són les hores de pràctiques i les hores de formació, que fins ara, han estat escasses. Per tant, és una bona idea per tenir una millor desimboltura en l'àmbit escolar, i també un pas endavant per la formació del professorat.
REFLEXIÓ
Aquesta última classe, personalment, m'ha agradat molt. El fet de poder anar practicant les exposicions orals, en aquest cas amb la presentació de la revista educativa, que es un tema que em costa bastant, m'ha ajudat a conèixer quins són els meus punts forts i quins els dèbils, i per tant, podré fer un anàlisi d'ells i intentar que per futures vegades no torni a succeïr.
També el fet de contrastar la informació i les visions que tenim cadascú de nosaltres del llibre que ens ha tocat llegir, que per cert, és recomanable, ens ha servit per veure les diferents opinions sobre un mateix argument, i així contrastar el que uns hem percebut al llegir una cosa, i el que han percebut els altres al llegir el mateix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada