diumenge, 15 de novembre del 2009

Comunicació oral, escrita i digital (13 de Novembre)

DESCRIPCIÓ
La sessió de divendres de Comunicació oral, escrita i digital la hem començat amb  la recitació de poemes, rondalles i contes.
Quasi tothom ha sabut controlar els seus nervis, i hi han hagut companys que ho han fet francament molt bé, potser els ha ajudat el fet que alguns d'ells fan activitats de teatre.

Més tard, tot i que hi havia planificats dos debats per a la sessió d'avui, només hem pogut gaudir d'un d'ells, en aquest cas la defensa i l'oposició de l'Escola Privada.
Els dos grups, l'A i el B, han sapigut defensar les seves idees, però crec que han sabut argumentar millor, i amb proves, el grup A, format pel Carles, l'Àngel Carrillo, el Javi i l'Edu.
Com a contrapartida, el grup B, que eren els que defensaven l'escola pública com a institució que permet la culturalitat pels nens i la gratuitat dels estudis, només han sabut aportar idees econòmiques, en comptes de fer referència a altres aspectes que potser eren més rellevants.

REFLEXIÓ
Aquesta classe de COED crec que ha servit per tenir un referent de com haurem d'enfocar els nostres propers debats, la forma en que hem de fer les introduccions, les interpel.lacions, etc.
També, m'he fixat sobretot en la forma com ho han fet els altres companys, que han sabut aportar moltes dades, gràfiques i cites, i també han après a controlar els nervis davant de tota la gent que estavam mirant el que feien.

En quant al tema que han defensat i han refutat, el de l'escola privada, crec que no s'haurien d'haver centrat tant en temes econòmics, sinó que haurien d'haver enfocat el debat més cap a temes de currículums i de planificacions educatives, ja que en les escoles privades això està molt més controlat que a les públiques, i el fet de dur a terme tot el temari estipulat no és igual de realitzar per uns que per altres.
A més d'això, segurament, el que han dit de cost econòmic, afavoreix als alumnes amb una major tecnificació de les aules que els permet tenir altres mitjans d'ajuda i de recerca de la informació, i també els permet gaudir d'instal.lacions millor adequades, a més d'altres factors rellevants que separen l'escola privada de la pública.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada