dimecres, 2 de desembre del 2009

Seminari 02/12/2009

DESCRIPCIÓ
Avui, a la classe de Seminari hem tractat molts temes.
Primerament, l'Edu ens ha comentat una mica l'actualitat educativa. Ens ha explicat que una de les notícies que es donaven durant la setmana passada era que Menorca era l'indret on menys hores de català eren destinades a les escoles. També, un altre tema que ens ha explicat, és que a Cornellà s'han creat uns espais de benvinguda educativa, on expliquen als immigrants les característiques i distintius de la cultura catalana.
No obstant, el tema que ell ha escollit finalment ha sigut el de que l'escola catalana escurça les vacances d'estiu.
L'article feia menció a que el dia 7 de Setembre començarien les classes, per tant, 1 setmana abans del previst. S'acabaria el 22 de Juny, però no gaudiriem de jornada intensiva. Com a conseqüència de començar abans, també es recompensaria tenint una setmana de festa entre Febrer i Març.
Tot això, té motiu de discòrdia ja que els pares no poden compaginar les vacances amb els seus fills, i a més, hauran de fer front a una despesa econòmica als campus per aquesta nova imposició per part de l'Estat.

Més tard, la Laura ens ha presentat la revista Escola Catalana que anteriorment ens havia presentat la Paula. Ens hem estalviat de comentar els aspectes bàsics de la revista, ja que la Paula ho havia esmentat, i ja haviem près nota nosaltres, fet que consta a entrades anteriors d'aquest bloc.
Ens ha fet un anàlisi de la revista diferenciant els apartats que la componen:
1. Devantal: s'hi tracta un tema anomenat Eduquem els usos de la llengua
2. Camins per reeixir: s'hi tracten diversos temes com El fracàs de tots els problemes educatius i socials, la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu, què entenem a Primària? etc.
3. Entrevista a Vicenç Soler
4. Experiències: es narra que l'IES Sant Josep de Calassanç ha guanyat un premi. També es fa referència al projecte "Tu pots", que indica una manera de seguir pautes per a la gent immigrant.
En aquest apartat, també podem veure un estudi que s'ha fet a l'Escola Claret, indret que vam visitar la Maria i jo durant la jornada de pràctiques...
5. Sense pèls a la llengua: apartat on es parla de mots que utilitzem els adolescents frequenment. Concretament, en aquesta edició, es parla de la paraula Pal.
6. Informacions i comentaris
7. Llibres i materials
8. Lletra menuda (dibuix)

Després de fer tota aquesta presentació, la Laura ha escollit el tema: Què ensenyem a Primària? per a debatre entre nosaltres.

Just després de la presentació de la revista, alguns dels companys han exposat les seves impressions sobre la jornada de pràctiques amb l'alumne de 3er, i la veritat que ens hem sorprès de les anècdotes que han viscut i del que han vist.

Per últim, i abans de finalitzar la classe, la Lluïsa ens ha repartit unes cartolines de colors en les que haurem d'escriure reflexions personals sobre cada company, així com poesies o altres coses, mentre que siguin de caire positiu. Això, li lliurarem el dia 9 de desembre, i ens ho retornarà l'ultim dia de Seminari, el dia 18.

REFLEXIÓ
Crec que aquesta classe ha estat una mica repetitiva en quant a contingut, però ens ha motivat una mica més el fet d'haver de fer aquest detall que ha pensat la Lluïsa per nadal. Així, coneixerem què pensen els companys de nosaltres, i com ens ho faran arribar. En definitiva, una experiència diferent, però que de moment ha tingut molt bona acollida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada