DESCRIPCIÓ
La última sessió de seminari la vam començar amb la preparació de la festeta del l'ultim dia abans de Nadal. Després, i amb la pregunta que va fer la Maria Garcia, la Lluïsa va explicar el significat del calendari d'Advent.
La última sessió de seminari la vam començar amb la preparació de la festeta del l'ultim dia abans de Nadal. Després, i amb la pregunta que va fer la Maria Garcia, la Lluïsa va explicar el significat del calendari d'Advent.
Un cop havent parlat de tot això, vam començar amb la classe, i la Irene ens va exposar la seva revista educativa, de la qual ja havia parlat el Cristian en el seu moment. Alguns articles i/o apartats del que consta aquest número són:
- - educació pel canvi personal i social
- - centres justícia juvenil
- - carrer com a espai educatiu
- - aprendre durant tota la vida
- - mares enllaç i procés d'acollida de la gent nouvinguda
- - bibliografia
- - escola (programa Treva)
- - poesia i joves (experiència d'una mestre)
- - mirades:
- Article
- Cartellera
Després de comentar-nos la revista, va triar una notícia per a que despres poguéssim debatre sobre ella, i va ser: Centres de justícia juvenil-> el rol de l'educador social.
La Irene va comentar que aquests centres el que volen és treure als joves dels cercles viciosos que els envolten, que hi ha d'haver certa confiança entre el centre i els joves. Va afegir, que si el procés és llarg, de vegades els resultats no són bons.
En segon lloc, la Sara ens va analitzar la revista Infancia y Aprendizaje:
1. Títol
“Infancia y Aprendizaje” (Journal for the Study of Education and Development)
2. Idioma:
Castellà i anglès(ho supervisa Paloma Linares)
3. Director:
4. Lloc on s’edita:
Facultat de Psicologia, Universidad Autónoma de Madrid (Campus de Cantoblanco)
5. Periodicitat:
Publicació Trimestral. (en aquest cas és del Febrer del 2009)
6. Any en què es comença a publicar
1977
7. Cost:
· Individual, tarifa regular: 99€
· Individual, tarifa especial per subscriptors de C&E: 87€
· Institucional, tarifa regular: 545€
· Institucional, tarifa especial per a subscriptors de C&E: 435€
8. Sumari i breu anàlisi de cada apartat
1. Articles







2. Altres


9. Primera impressió de la revista
Quan vaig veure per primera vegada la revista a la biblioteca em vaig quedar una mica parada, perquè no tenia forma de revista “típica”. Segons el meu parer la portada és molt senzilla, no crida l’atenció.
Després quan vaig llegir els articles em van semblar com molt científics, això va fer que em costés moltíssim entendre’ls, vaig necessitar llegir-me’ls 3 o 4 vegades. A més a més, crec que aquesta revista és més per a mestres i no per a futurs mestres com nosaltres.
10. Elecció d’un article per presentar i discutir al seminari
· Justificació:
He escollit l’article: “Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales”.
Crec que aquest article és molt interessant perquè moltes vegades ens trobem casos en que els nens són rebutjats. Si a vegades trobem el motiu, però d’altres no el trobem, i aquest article mitjançant jocs ens fa veure com reaccionen els nens amb els companys rebutjats. Hi ha un joc en aquest article que dos alumnes mitjançant l’argumentació han de convèncer a un tercer perquè escolli el seu personatge, en aquest cas els alumnes no miren el seu company sinó el personatge, ja que tots van agafar el paper del pare per la seva autoritat.
· Temes interessants per debatre:
-Avui en dia les dones s’encarreguen més dels seus fills que no pas els pares. Què en penseu d’això? No creieu que s’hauria de compartir criar el fill dels dos?
I per últim, vam acabar d'explicar per parelles les nostres experiències viscudes durant la jornada d'activitats extraordinàries a les diferents escoles que vam anar, juntament amb els nostres companys de 3er. Jo, ho vaig fer amb la Maria Garcia, i vam fer cinc cèntims de l'Escola Claret, el centre que vam visitar.
REFLEXIÓ
La classe de Seminari va semblar un xic monòtona, ja que algunes de les coses que vam explicar ja ho havíem fet abans, i es fa fer repetitiu. No obstant, amb el que sí que vam disfrutar va ser escoltant les experiències i les anècdotes viscudes pels nostres companys durant l'estada a les escoles la setmana de pràctiques. També, amb el que ens va proposar la Lluïsa de fer la sessió anterior, que vam seguir donant voltes a possibles coses a fer,etc.En definitiva, una classe dinàmica on, com sempre, tothom va poder dir la seva en quant als temes que vam estar tractant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada