dilluns, 17 d’octubre del 2011

Tipus d'aprenentatge

Durant la classe d'avui hem esta treballant els tipus d'aprenentatge que podem trobar. Per grups, hem realitzat un estudi per aconseguir un objectiu final de conèixer tots aquests tipus presentats grupalment a la resta de la classe. En el meu cas, més tard us explicaré que he treballat amb la Mar Gascó, l'Encarni Bosch i la Ethel Nogués l'aprenentatge entre iguals.
No obstant, ara us faré cinc cèntims de cadascuna de les definicions:

Aprenentatge autònom: és aquell aprenentatge que parteix d'una iniciativa pròpia. S'adapta a les necessitats de l'alumnat i a la creativitat i innovació. Per tant les TIC juguen un paper molt important ja que tenen un ventall molt gran de recursos, els quals faciliten la seva autonomia.

Lifelong learning: és un aprenentatge que té lloc al llarg de la vida de la persona i que aquesta veu la necessitat d'anar renovant el seu coneixement. Des del punt de vista de les TIC, l'escola s'hauria de centrar en facilitar els recursos necessaris perquè els alumnes puguessin renovar el seu PLE.

Aprenentatge entre iguals: aquest aprenentatge és el que es dona entre aquelles persones que es troben en el mateix nivell d'aprenentatge. Ha de ser bidireccional. Les TIC en aquest aprenentatge faciliten que l'alumne sigui conscient i responsable del seu creixement.

Educació formal, informal i no formal: L'educació formal és l'aprenentatge que reben a l'escola, el qual té una estructura i una qualitat. 
L'educació informal és aquella que s'apren durant el dia a dia, per tant no té una estructura ni una qualificació. Per últim, l'educació no formal és aquella que no està planificada i que no és obligatòria perquè s'efectua durant el temps de lleure, i per tant fora de l'àmbit escolar. 

Aprenentatge significatiu: parteix dels coneixements previs dels alumnes, els qual són modificats i ampliats. El rol de l'alumne és actiu, ja que ha de fer seus els conceptes nous i saber integrar-los en aquells antics. L'estudiant ha de saber per què li serveix o per quin motiu realitzant aquella activitat.

Aprenentatge situat: relaciona l'aprenent amb el seu entorn i la resta d'alumnes del seu voltant. La característica principal d'aquest aprenentatge és que resolen problemes i conflictes actuals, reals a través del treball cooperatiu. Aquest aprenentatge es pot relacionr amb les metàfores de l'ordinador.

Aprenentatge invisible: es defineix com aquell aprenentatge que no som conscients que el tenim.

Learning by doing: aprenem fent. Aquesta teoria es defensa mitjançant que l'alumne aprenen a partir de la pràctica corregint els seus propis errors. Per tant les TIC han de facilitar recursos perquè els alumnes puguin anar fent i construint mitjançant els seus propis errors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada