dimarts, 6 de desembre del 2011

Seguiment de classe V (experiències de pràctiques)

Ara ja feia dies que no actualitzava el bloc, i la qüestió és que la manca de temps degut a les pràctiques i tots els treballs que ens han encomanat, a més d'un altre bloc en el que hi intervinc, m'ha fet gairebé impossible la constància en aquestes intervencions.
No obstant, a partir d'ara tornaré a la càrrega ja que personalment crec que el meu bloc està construït d'entrades molt complertes i a l'hora de ser avaluada m'agradaria que es fés a partir d'aquí.

Primerament m'agradaria fer una petita síntesi de les sessions que hem tingut a UDTIC des que vam tornar de l'estada intensiva.
Hem parlat, i molt, de les pràctiques i de les experiències personals amb les que ens havíem trobat a cada escola.
La posada en comú per grups va servir per a veure les diferents realitats i així contrastar els nivells en què es troba cada centre educatiu.
En el meu cas, i com ja he destacat a l'informe, em trobo amb una irregularitat de continguts i recursos.
El CEIP el CIM disposa de molts recursos tecnològics, tots procedents del Departament d'Educació. És una escola de dues línies des de p3 fins a 6è, i té la gran sort de comptar amb una pissarra digital a cada aula.
No obstant aquest fet contrarresta amb un altre: no disposen de llicència de programari.L'editor de text que utilitzen és l'OpenOffice, i a l'hora d'obrir altres documents, aquests, no es poden editar a no ser que es canvii el format, fet que als nens els provoca una pèrdua de temps que es suma a la possibilitat quinzenal d'accedir a l'aula d'informàtica.

De totes maneres, ja estan lluitant per a una accessibilitat més abundant, ja que aquesta etapa és la més adient per a la familiarització amb les noves tecnologies de la informació.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada