divendres, 30 de desembre del 2011

Comunitats d'aprenentatge

Definició i característiques:


El Departament d'Ensenyament, en el seu Pla per a la llengua i la cohesió social,  promou les Comunitats d'Aprenentatge com a model de centre inclusiu i acollidor. Les Comunitats d'Aprenentatge proposen la transformació global del centre, vinculant el professorat, les famílies, i els agents educatius del territori amb accions adreçades a l'assoliment de l'èxit educatiu de tot l'alumnat i la superació dels conflictes.

És un projecte de transformació de centres educatius que es basa en l’aprenentatge dialògic i la participació de la 
comunitat per aconseguir un doble  objectiu: l’èxit educatiu de tot l’alumnat i la millora de la convivència en els centres educatius. La transformació fa passes decisives cap a aquests objectius aplicant les teories i actuacions que la comunitat científica internacional ha demostrat que són les més efectives per aconseguir-ho. Es distingeix per un esforç comú de tota la comunitat per assolir la igualtat educativa de totes les noies i nois, partint del convenciment que totes i tots tenen dret a la millor educació i tenen capacitats per a aconseguir-la. Els seus principis inclusius es basen en la superació de la visió de la igualtat com homogeneïtzadora, així com de la diversitat que no té en compte la igualtat. Les Comunitats d’Aprenentatge busquen la superació de les desigualtats socials i educatives des de la transformació del centre i del context social, en lloc d’adaptar l’ensenyament a aquells grups culturals marginats o amb risc d’exclusió social. 
                                                                          El projecte de comunitats 
d’aprenentatge a Catalunya 
30 de juny de 201


En aquest sentit, i relacionat amb la nostra pròpia comunitat d'aprenentatge de l'assignatura, mitjançant els blocs personals, no hem pogut endinsar-nos en el que significa aquest concepte, ja que no tothom ha estat seguint aquesta tasca rutinària de fer intervencions per a què la resta puguéssim accedir a elles, ni tan sols comentar-les. Per tant, no hem sabut lligar aquest concepte i la nostra proposta a principi de curs de realitzar la tasca ha estat fallida.
No obstant, qui no ha complert amb aquest arrelament de comunitat hem estat nosaltres mateixos. És doncs quan ens hauriem de plantejar si ara no hem sabut crear aquests vincles... sabrem fer-ho en un futur o també ho deixarem de banda?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada