dimarts, 20 de desembre del 2011

Les TIC i les Necessitats Educatives Especials

Aprofitant la nostra intervenció grupal de Dilluns passat i amb la finalitat d'explicar una mica més el nostre treball, voldria fer-vos cinc cèntims per a tots aquells que no vau poder assistir a la presentació o per a qui no us va quedar clar què ens proposavem.


Aquesta va ser la nostra creació:

Amb aquesta web el que volem és crear un recull de pàgines web destinades a tots aquells docents que necessitin recursos educatius per a facilitar el procés d'ensenyament-aprenentatge. Concretament, va dirigit a tots aquells alumnes que puguin fer-ne ús degut a les seves Necessitats Educatives Especials (NEE).

El motiu pel qual vam escollir-ho va ser per com nosaltres entenem el què ha de ser l'educació, per tots i per a tots. Creiem i volem una escola inclusiva on tots el nens puguin desenvolupar, viure, i gaudir de la seva etapa escolar sense cap tipus de distincions.

L'estructura d'aquesta pàgina web consta de dues parts ben diferenciades; la primera més teòrica; qui som, les discapacitats (aquó podreu trobar la definició de cadascuna de les discapacitats i unes gràfiques que assenyalen la discapacitat més predominant) i el recull de webs, i per últim la pràctica centrada en les discapacitats visuals a partir d'una visita al Centre de Recursos Educatius Joan Amades (Barcelona).


La nostra web també consta d'un noticiari, on hem sel·leccionat tres notícies rellevants que recotzen el que hem intentar transferir-vos : la importància de les TIC per a les persones amb necessitats educatives especials, concretament a les persones amb discapacitat visual.

En quant a la part més pràctica, i on vam poder veure que us podríem fer sentir en la pròpia pell el que senten aquestes persones en quant a les TIC, vam fer incís en l'utilització de JAWS.

Jaws és un programa informàtic que permet a les persones amb discapacitat visual accer al contingut de les dreceres d’Internet.
Aquesta eina s’encarrega de llegir la pàgina, fent referència als títols, continguts, llistes, taules inclús la descripció d’imatges i gràfics d’aquelles pàgines que disposen d’una total acessibilitat en el seu desenvolupament i edició, i que ha aconseguit les pautes d' W3C (wwwConsortium) que fan possible que els seus continguts puguin ser consultats per tothom, sigui quina sigui la discapacitat.A més d’accedir a la lectura de continguts de pàgines, també permet realitzar altres operacions en xarxa com enviar correus electrònics, emplenar formularis, etc.
A la lectura del contingut, Jaws informa de gràfics, enllaços, etc  prèviament explicitant la mateixa paraula. Ex: gráfico, enlace...

És doncs quan vam proposar-vos de realitzar la pràctica següent per grups i fer-vos arribar aquestes noves sensacions.
Finalment, agraïr-vos a tots la participació i l'atenció.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada