diumenge, 18 de desembre del 2011

Seguiment de classe VII (Exposicions grupals)

Durant aquesta setmana els companys han estat portant a terme les seves exposicions. Malgrat les intervencions són d'una hora, el primer dia vam haver d'acotar ja que l'Internet ens va jugar una mala passada.

Dilluns 12 de Desembre de 2011.
El primer grup, format per la Sandra Pérez, l'Elisabeth Torras i l'Adrià Pérez ens va parlar sobre els EVEA (Entorn Virtual d'Aprenentatge).

La introducció ha estat la part més teórica. En quant al desenvolupament, la participació s'ha realitzat mitjançant el moodle i el qüestionari.
Per últim les conclusions han estat elaborades per part dels alumnes, amb experiències pròpies, de manera que han estat més dinàmiques. A més a més també hi ha hagut una reflexió per part dels creadors del nostres moodle. Parla sobre els avantatges i els inconvenients de tractar-ho al llarg de la primària i la utilització que hauria de fer el mestre
A més, s'ha fet un anàlisi de la realitat educativa a l’escola. (Exemples relacionats amb les experiències personals durant el període de Pràctiques) i això ha agradat, personalment a mi que m'ha fet veure les diferents realitats.

El grup 2, format pel Gerard Garcia, l' Anna Diaz i el Roc Molina ens han parlat de Projectes telemàtics cooperatius.
Pel que fa a l'exposició, comentar que la introducció del vídeo que han presentat ha estat molt d’hora sense haver explicat en què consisteixen els projectes. No obstant, la part procedimental ha servit per veure un exemple de com treballar-ho. Amb això, hem pogut ser partíceps del conte que havíen creat. Per grups, hem hagut d'escollir una part d'aquest conte i l'hem enllaçat amb la resta dels membres de la classe.
Amb aquest mètode, podem comprovar els efectes de la interacció que suposaría una escola amb una altra d'un altre municipi/comarca/país.

En el meu cas, vaig haver de participar amb la recerca d'aspectes importants de l'Edat Moderna, tot adjuntant una fotografia significativa. Aquest va ser el resultat:


Dimecres 14 de Desembre de 2011.
El grup 3, fomat per la Sandra Castelnuovo, en Xavi Costa i l'Isaac Serrano ens han parlat de les competències cognitives a través de l'ordinador.
Mitjançant uns jocs de memòria i atenció van aconseguir captar la nostra atenció i participació, tot interesant-nos en aquestes tècniques per a treballar amb els nostres alumnes. Aquestes, es caracteritzen per a ser molt útils en l 'aparició de motivació i molt aprofitables per a conèixer una mica més als nostres alumnes.

Per últim, el quart grup format per l'Helena Vall, la Marta Pintos, l'Alba Mayol i la Ethel Nogués ens van parlar sobre l'ús de la pissarra digital.
En quant al contingut, dir que va ser una mica repetitiu ja que havíem treballat aquesta temàtica amb anterioritat. No obstant, sempre va bé tornar a recordar la seva utilitat i funcionament.
A més, amb la creació de Jclic, van fomentar la participació i l'engrescament dels companys vers aquesta temàtica. Finalment, van crear un Powerpoint on amb les aportacions dels mateixos membres de classe vam triar els avantatges i inconvenients de la pissarra digital a l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada